Friday, September 21, 2007

DOCX, a jövő új XML alapú microsoft találmánya, vagy több órás szenvedés a semmiért?

Réges régen, egy messzi messzi galaxisban projecttervet szerettünk volna készíteni, nemcsak szerettünk volna, de el is készítettük kb. 90%-ra, de mindenki sietett már, meg fáradtak voltunk ezért mondtam hogy majd én otthon befejezem, amin dolgoztunk lapos 2007-es csodaOffice volt, amit nemrég az M$ dobott ki, hogy megkönnyítse a felhasználók életét. A saját gépemen OpenOffice van, azt használom régóta, megszoktam, és a legfontosabb ingyen van, és nem pedig torrentről ingyen:-P


De nem húzom tovább a szót: lényeg a lényeg nem tudtam megnyitni az OpenOffice-al a docx kiterjesztésű OpenXML file formátumú doksit, ohhhjeah, hát mind1, tuti létezik rá valami workaround, hisz már egy fél éve is mintha neten átkonvertáltam volna valahogy, megtaláltam az oldalt, feltöltöttem a file-t, beírtam az e-mail címem és kiírta hogy 5$ egy konvertálás. Hát így kell élni kéremszépen, hipp hopp 1000Ft egy konvertálásért? Asszem ennyit nemér:-D Tehát a webes konverter kilőve, mi van még? Egy kis keresgélés után rátaláltam egy ODT, DOCX converterre, ami elméletileg egy word kiterjesztés, de amint írták fut alone is, de nemvolt built, csak source, letöltöttem fantasztikus C# project, Visual Studio már be is töltötte és a bizonyos zöld nyilacska megnyomása után már darálta is. Valahogy éreztem, hogy ez a megoldás sem fog működni, egy pár pillanat múlva már megszámlálhatatlanul sok hibával szállt el a built, nem is akartam vele tovább foglalkozni, valami package-t hiányolt, meg deklarációkat az Assembly fájlban, de mondom ezt már egy power user se csinálná meg, nekem meg nincs időm felesleges debugokat csinálni, csak azért mert megakarok nyitni egy dokumentumot. Tehát ezt is kilőttem. Egész jó arány, a 2-ből 0 :-S kezdek ideges lenni, keresgélek tovább, találtam ismételten egy "jól hangzó" workaround-ot, az OO-nak létezik egy Novell adaptációja is, nah ehhez az adoptációhoz a novell készített is egy docx convertert, de csak a Novell edition OO-val hajlandó működni, úgyhogy most épp letöltés alatt áll, majd megnézzük, hogy hátha avval hajlandó. Közben találtam még egy oldalt, feltöltöttem a file-t e-mail címet írtam, és ... küldtek egy levelet, reklámmal :-S és egy jól hangzó mondattal:

Your .docx file has been converted, you can view the result at

hehe, mondom túl szép hogy igaz legyen, ingyen, gyorsan, akadálymentesen? docx-ből doc-ba? el sem hiszem, hát a válasz kiábrándító volt, pedig csak 3db szám volt: 4 0 4
:-'( egyszerűen hihetetlen, ilyen nagy dolog xml-ből doc-ot, odt, vagy valami ehető és emészthető formátumot konvertálni? vagy ha már van ilyen program mér nem működik mért nem ingyenes és amúgyis... áááá. Még mindig nem jött le a Novell féle OO, de amennyiben avval sikerül megnyitnom igérem postolok egyet.

DOCX -es blogbejegyzés

1 comment:

dini said...

hali zoli nem kell semmi ilyen fura programot letölteni. amikor megnyitod a docx fáljt csak rá kell menni hogy kiválasztás a webes listáról aztán megad egy progaramot ami minden 2007et offices progit átkonvertál automatikusan. tök jó. nekem működik. remélem neked is fog